Boodschap op MA. 13 september

Is kerkklokkengelui, nog ‘van deze tijd’? Dagblad de Limburger zocht het uitgebreid uit. Om te lezen <klik hier>.

>In Meijel, luidt de Angelusklok ‘s morgens, ‘s middags en ‘s avonds. Om 7.30u doordeweeks, en in het weekend om 9.00 uur. Elke dag om 12.00 uur, en om 18.00 uur.
>Is er een bericht van Overlijden, dan luiden de klokken om 18.15 uur met melding op de weblog.
>De klokken luiden ook, een kwartier voorafgaand aan elke H. Mis -voor de duur van 5 minuten.
>En bij een Begrafenismis, bij het uitgeleiden.
>Ook op Oudjaarsavond om 0.00 uur. Heel soms ook bij een historische gelegenheid, zoals het winnen van het OLS. (In coronatijd, moest ivm de verplichte beslotenheid van een dienst wel eens afgeweken worden van deze reguliere Meijelse afspraken).

>Verder heeft de kerktoren, ‘n computergestuurd carillion dat melodieën speelt elk uur.

Kapelaan Roger Maenen.