Boodschap op MA. 26 april

Dag 133 –harde ‘lockdown’ tot 28/04   <klik hier>

In Peel en Maas hebben dit jaar 13 mensen, aan de vooravond van Koningsdag een Onderscheiding in de Orde van Oranje-Nassau gekregen. Voor Meijel, blijkt o.a. Jac Neessen (78 jaar) een van hen te zijn. Jac Neessen stopt niet snel als hij eenmaal bij een vereniging aan de gang is, zo staat bij de Gemeente Peel en Maas te lezen.

Vanaf 1970, is hij actief als politiek ondersteuner bij de PvdA afdeling. Vanaf 1971, vrijwilliger bij de FNV-regio Venlo. Vanaf 1979, secretaris bij de onafhankelijke stichting Veldkapellen & Wegkruisen Meijel. Daar kwamen -volgens de redengevende omschrijving- later nog vrijwilligerstaken bij: de Fiets4Daagse De Peel, zorgboerderij de Katsberg, Amnesty, wielerclub TWC de Vélo.

Vanuit de parochie, waar Jac ook lid is van het kerkelijk Herenkoor (en je hem voor van alles mag vragen) feliciteren we jou bij deze met de verrassende erkenning. Normaal is hij elke maandagavond ook bij het meebidden van de Rozenkrans. Misschien deze avond, begrijpelijk, een keertje niet.

Kapelaan Roger Maenen.

3 thoughts on “Boodschap op MA. 26 april

• Jac. was vanavond evengoed bij de Rozenkrans. Om eer te brengen, aan de hemelse Koning & Koning Maria.

• Frank van de Nieuwenhof

Proficiat voor Jac. Een van de stille maar onmisbare schakels waar de Meijelse gemeenschap op draait. Een verdiende onderscheiding!

Comments are closed.