Boodschap op ZA. 5 maart

Meijel zwaait na 55 jaar zuster Ancilla uit

Zuster Ancilla woonde en werkte bijna 55 jaar in Meijel. Ze gaf lessen handvaardigheid en handwerken op de Sint Jozefschool. Ze was lector in de kerk, verzorgde avondwakes en bezocht namens de parochie Meijelse mensen in het ziekenhuis. Daarnaast bleef ze actief door met meerdere groepjes kaarten te maken. Ze had haar zwemclubje en was lid van een koor. Ze bouwde een sterke band op met mensen in Meijel en omgeving.

Op 17 december 2021 is de nu 88 jarige zuster Ancilla verhuisd naar Oirschot. Daar woont ze nu weer samen met haar medezusters in het moederhuis van de congregatie Zusters Franciscanessen. Om het vertrek van zuster Ancilla uit Meijel niet ongemerkt voorbij te laten gaan, was er voor haar een uitzwaaimiddag gepland om haar te bedanken voor haar bijdrage aan Meijelse gemeenschap op zaterdag 5 maart 2022 in de St. Nicolaaskerk in Meijel. Ruim honderd genodigden kwamen zuster Ancilla uitzwaaien. Ze kreeg een dankboek aangeboden en een blijvende herinnering aan Meijel.

One thought on “Boodschap op ZA. 5 maart

Comments are closed.