‘De kerk, in het midden gelaten’

Midden in Week 21 – 2022

enkele opmerkzame Aandachtspunten rond(om) de kerk.

Zelf gehoord, of van horen zeggen.

• Zaterdag 21 mei, is de complete nieuwbouw van Basisschool Den Doelhof officieel geopend. De dag erna was op zondag voor alle geïnteresseerden een Open Dag. Samen met de basisschool van Heibloem, maakt het onderdeel uit van: SKBM. Waarvan kortgeleden de naamstelling van deze afkorting is aangepast: Stichting Katholiek Onderwijs Meijbloem (Meij-el, en Hei-bloem).
  • De 3 dagen voor Hemelvaart, waren vroeger de ‘Kruisdagen’. Waarbij met een gebedstocht door de velden, werd gebeden voor de Oogst. Precies over 4 maanden al, is in Meijel het driejaarlijkse Grote Oogstdankfeest: van za. 24 t/m ma. 26 september 2022.
  • Afgelopen zaterdagavond 21 mei, gaf Femmes Vocales voor het eerst na 2 coronajaren weer een concert in d’n Binger. Onder de titel: “Meijel bekoort”. Hiervoor hadden ze het Meijels Mannenkoor/Méél Voices, een koor uit Roermond en een koor uit Meterik uitgenodigd. Bij de OLS-mis op za. 2 juli, zingen naast Femmes Vocales en het Meijels Mannenkoor ook Mekiko, het Dames- en Herenkoor van de parochie, speelt Harmonie Eendracht. Linda Koopmans, zingt het voor Meijel geschreven OLS-lied. En na de zegen, klinkt daar allemaal samen het Limburgs Volkslied. Omroep P&M zal zorgen voor een Live tv-uitzending.
  • Op donderdag 26 mei is om 11.00 uur de H. Mis van Hemelvaart, bij de Afscheidsruimte en de Mariagrot op het kerkhof. Op zaterdag 13 augustus, wordt in de avond bij de Afscheidsruimte van het kerkhof de H. Mis van Maria-ten-Hemelopneming gelezen. In het kalenderjaar waarin het Grote Oogstdankfeest in september wordt gehouden, worden er door de parochie dit jaar géén Kruidenbusselkrd/Kruudwisjen verzameld en uitgedeeld.