In dierbare herinnering aan

Hij heeft zijn leven geleefd
de cirkel is rond.
Nu krijgt hij de rust,
die hij hier niet meer vond.

Ter herinnering aan onze broer, zwager en oom

Jan Strijbos

 Meijel, 7 november 1934
 Horn, 15 februari 2017

Wij danken u voor uw blijken van medeleven bij het afscheid van onze Jan

Jan Strijbos, opgegroeid als enigste jongen tussen acht zussen aan de Steenoven in Meijel. Het gezin leidde een boerenleven met vee en land. Vader stierf toen Jan nog jong was en toen alle kinderen uit huis waren, verhuisde Jan met zijn moeder naar de Kapelkesweg.

Nadat moeder ook gestorven was, ging Jan in zijn huisje aan de Paast wonen. Hij werkte met veel plezier op de sociale werkplaats en na zijn arbeidzame leven fietste hij graag door het dorp en maakte met veel mensen een praatje.

Hij was vrijwilliger in de groenvoorziening bij het kerkhof en bij Zorgcentrum St. Josef. Hij vond het fijn om wat te kunnen betekenen voor andere mensen.
Hij ging elke dag naar het Zorgcentrum om te genieten van een warme maaltijd. Daarbij vond hij het ook fijn om bewoners te helpen met eten en een praatje met hen te maken. Menig uurtje heeft hij doorgebracht bij het voeren van de hertjes.

Later was thuis wonen geen optie meer en Hornerheide werd zijn nieuwe thuis. Na een gewenperiode vond hij daar zijn draai maar hij verlangde naar de dood. Hij gaf zelf aan dat zijn lichaam op was. Zoals hij zelf eens doeltreffend zei: “Nu is het bloemetje geknakt…”
Hij zei ook geregeld dat hij graag naar zijn moeder en vader zou gaan. En dat is nu gebeurd. Plotseling is hij vertrokken. Heel rustig en zonder pijn is hij ingeslapen. Precies zoals hij wilde.

Jan, het is goed zo. Tot ziens.

Wij herdenken Jan in de zeswekendienst op zondag
19 maart om 11.00 uur in de Sint-Nicolaaskerk te Meijel.