Kribkesroute - Parochie Meijel
Kribkesroute

Weer geslaagde en druk bezochte Kribkesroute Meijel.

Naast de eigen inwoners, hebben ook vele bezoekers van heinde en verre, genoten van de uitgestippelde routes langs alle (bijna 60) mooie, diverse en originele Kribkes.

Ondanks dat het weer niet altijd meezat, hebben we gemerkt we dat heel veel mensen de weg naar onze “Kathedraal in de Peel”, het startpunt van de Kribkesroute, hebben gevonden. Maar liefst 245 (!) wensen hingen er in onze Wensboom! Wensen uit o.a. Tegelen, Roermond, Geleen, Maastricht en Asten, Helmond, Best en zelfs uit België, Duitsland en Zwitserland.

We hebben de bus van het Zorgcentrum Sint Jozef de routes zien rijden, we hebben veel mensen de route naar Parc Startebos zien maken.

Dit jaar koos een publieksjury de favoriete Kribkes:

Op plaats 1:Kribke nr.9 van de Fam. Hanssen, Hagelkruisweg 50.

Op plaats 2:Kribke nr.12 van Hennie de Louw+Riet Peeten, Donk 47.

Op gedeelde 3e plaats: Kribke 51 van de fam. Nijssen, Molenhaagweg 34 en Kribke 38 van kwekerij van Lieshout, Vieruitersten 27.

De Puzzeltocht is (na loting) gewonnen door Bente Adriaans (8jaar), Molenstraat 40. Het woord wat gezocht moest worden was “KERSTENGEL”.

Voor het bekijken van een foto-impressie met ALLE Kribkes van dit jaar: <KLIK HIER>

Voor ‘n historisch overzicht van de Kribkesroute Meijel, KLIK op bijgaand  logo van Meijel24

Voor lezen artikel in dagblad De Limburger / VIA <KLIK HIER>

****************************************************

Voor ons als werkgroep zit het er weer op en zijn we alweer bezig met nieuwe ideeën voor de Kribkesroute 2024 (van 15-12-2024 tot 6-01-2025).

We willen alle deelnemers bedanken voor hun deelname en onze sponsoren voor hun bijdrage.

aan de deelnemers, die het nummer van hun Kribke nog niet hebben terug gebracht dit alsnog te doen in de bak bij voordeur Bongerd 3.

Organisatie: Werkgroep Kribkesroute Meijel i.s.m. Parochie St. Nicolaas Meijel.

Heeft u nog tips voor ons laat het dan weten en mail naar: kribkesroute.meijel@gmail.com

en…je kunt ons ook volgen op facebook: <KLIK HIER>

CONTACT