OLS Boodschap op VR. 1 juli

foto: Bart Nelissen

Zonnebloemen kleuren dit weekend het defilé en de kerk voor het OLS. Vrijwilligers waren vrijdag in de weer om de versieringen aan te brengen.

Tientallen zonnebloemen hangen in de kerk, waar zaterdag de heilige mis gaat plaatsvinden.Volgens kapelaan Roger Maenen de Champions League onder de missen. De hulpbisschop, aalmoezenier, deken en kapelaan zullen voor gaan in de mis. Er zullen verschillende zangkoren in de kerk optreden. “Het wordt een muzikale dienst, met een link naar tradities en vernieuwingen. Precies zoals Sint Willibrordus het OLS heeft gewonnen.”

De kapelaan van Meijel vindt de zonnebloemen in de kerk symbolisch. “Bij de huldiging in het dorp kreeg het winnend zestal ook een boeket met een zonnebloem.”

Voor het bekijken van een filmpje van Omroep P&M <KLIK HIER>