‘De kerk, in het midden gelaten’

Midden in Week 17 – 2022

enkele opmerkzame Aandachtspunten rond(om) de kerk.

Zelf gehoord, of van horen zeggen.

Wist U,  dat…

• de Schietbomen op het OLS terrein, worden ingezegend? Op ZA. 30 april om 17:00 uur. Iedereen is daarbij welkom. De organisatie van St Willibrordus vraagt, zoveel mogelijk te voet of met de fiets te komen. Verzamelpunt, bij de spandoeken aan de Heldensedijk.
  • MA. 2 mei, in Ommel om 10:00 uur de jaarlijkse ‘Meijelse Maria’-mis gehouden wordt. Met Herenkoor, en inzegening van de Intentiekaars. Ook voor dit jaar 2022, is er geen gezamenlijk middagprogramma vanuit de parochie. En ook geen georganiseerde fietstocht ernaartoe. Erheen gaan, en terugkomen, is niet onder de verantwoordelijkheid, en organisatie, van de parochie St. Nicolaas. Wel wordt direct aansluitend aan de H. Mis, koffie en een broodje aangeboden door de parochie. In de dichtstbijgelegen horecagelegenheid, die weer nieuwe uitbaters heeft.
  • Het boek van de zieke bisschop Harrie Smeets ‘Getuigen van de Verrijzenis’ dat in de week voor Pasen verscheen, in zeer korte tijd is Uitverkocht. Er is intussen een 2de druk gepubliceerd.
  • De nieuwe pastoor voor Nederweert, komende ZO. 1 mei om 14.00 uur in een speciale H. Mis wordt geïnstalleerd. Pastoor Sebastian Eriyangalath is geboren in 1974. In 2000 tot priester gewijd in Kerala (India). En hij is vanaf 2017 werkzaam in het bisdom Roermond. Eerst in de omgeving van Mook, en daarna in de omgeving van Landgraaf.