Nao de Hòmmis

Nao de Hòmmis van zondag 28 februari

Jan: .. Kleur bekennen ..
Henk: Bedoel je, bij de Verkiezingen? Waarvoor vanavond een Debat is bij de RTL-4. Met 6 partijen die meepraten, maar niet die voor ons, de gewone arbeider?
Jan: Is toch raar. Als je premiers hebt geleverd van het kaliber Kok, Den Uyl..
Henk: En wat dacht je, van Vadertje Drees.
Jan: Met kleurbekennen, bedoelde ik eigenlijk: Als de horeca komende dinsdag doorzet, zitten we komende zondag weer op het terras. We wachten nog een goejje week af..
Henk: Ja, maar niet: tot Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.
Jan: Schutterij Sint Nicolaas probeert misschien daarom, in goede zin, de Paaseierenactie gewoon door te laten gaan. Op zaterdag 27 maart brengen ze die, na bestelling, aan huis.
Henk: Ook daarbij, is het: kleur bekennen!
Jan: Interessant, is daarbij het besteladres dat bij Meijel24 staat..
Henk: Hoezo?
Jan: willy@sintnicolaasmeijel.nl
Henk: Is er een verdergaande samenwerking, tussen Willi brordus en Sint Nicolaas aan de h@nd ?
Jan: We zullen het zien; als de geleverde paaseieren allemaal groen en blauw gekleurd zouden zijn, is dat een stille hint.
Henk: Over Sint Nicolaas gesproken: Ik lees in de ‘Hallo’ dat de St. Nicolaaskerk ingezet gaat worden, als Stembureau. Nu dat het stemmen dit jaar op de vaste plekken, bij St. Jozef en bij het vroegere Oranje hotel, niet kan.
Jan: Dan ben ik naar 1 ding heel benieuwd..
Henk: En dat is?
Jan: Welke kleur, die kerk op de avond vóór de echte Verkiezingsdag van woensdag 17 maart heeft..
Henk: Ook dat is, Kleur bekennen; “op eieren lopen”.
Jan: Hoe dan ook, stemt iedereen op het biljet zelf, met de rode kleur..

One thought on “Nao de Hòmmis

Comments are closed.