Op 1 van de 4 railingen van de Kerktoren, aan de Kerkstraat-kant, heeft de kerkhofploeg vanmorgen een lijn wapperende plastic vlaggetjes opgehangen.
Niet zozeer vanwege de naderende Opening van de straat, de dijk en de brug, en de aankomende Feestdagen, maar als Proef: Of de ruim aanwezige Kauwen, erop reageren; En niet, op de leuning gaan zitten. We zullen, zien.
Parochieplatform.
Morgen, DO. 4/4 komt de reliekschrijn van de H. Bernadette uit Lourdes, na Maastricht en Roermond, naar het dekenaat Horst-Helden. Voor een H. Mis om 18.00 uur, in de kerk van Tienray (‘Klein Lourdes’) bij de nagebouwde grot.
Van Wintertijd naar Zomertijd…!
Vandaag 2e Paasdag is een echte Reliekschrijn van de H. Bernadette rechtstreeks vanuit Lourdes, in Nederland. En de eerste week, in Limburg.
• Zie voor algemene informatie “Algemene gegevens”


