week 23-2026: (door Mat)
‘Vanuit de zijbeuk’ is de vaste column op de zaterdag, die afwisselend wordt ingevuld door kapelaan Roger en Mat. En nu ook (vanaf zaterdag 1 november 2025) door Mw. Ronny Blok. Ze geven zo hun eigen kijk op persoonlijke ervaringen en gebeurtenissen in ons dorp, binnen de kerk of in ‘de grote wereld’. De ene keer ernstig, dan puntig en uitdagend en een volgende keer met een grote knipoog.
Poldermodel richting afgrond ?

Op 11 juli begint de Schoolzomervakantie, voor regio- Zuid. Over 1 maand, precies.

Paus Leo bezoekt deze dagen Spanje; en vandaag de ‘Sagrada Familia’ in Barcelona. Een kerk die nog steeds wordt opgebouwd; de overleden architect Gaudi werd precies 100 jaar geleden geboren.
Vroeger was alles beter wordt wel eens gezegd…!
Dat is een uitspraak van alle tijden. Zelfs de Griekse filosoof Socrates klaagde er 2400 jaar geleden al over. Het is een menselijke reactie. Psychologisch gezien onthouden we vooral de positieve herinneringen (nostalgie) en verzachten we de pijn van vroeger.
○ de Mozaïek afbeelding, door Mart Rooijakkers gerestaureerd en herplaatst bij het VVV-punt, is “Maria, Zetel van de Wijsheid”. Deze gedenkdag was precies gister in de katholieke kerk.
• Zie voor algemene informatie “Algemene gegevens”