Nao de Hòmmis

Nao de Hòmmis van 18 oktober 2020

Geen horeca. Meerdere zondagen, een maand lang. Code ‘Oranje’, ’n goejje 4 weken.
Jan en Henk laten het in de tuin bij het buitengebied, even “bezinken”. De ‘bromberen’ drinken zich, een Beerenburg. Gistermiddag oppe tijd gekocht bij de supermarkt, voor het daar “Slokdown”-tijd was.

Jan: Enkele mannen van de Kerkhofploeg hebben me nog aangesproken. Ze hadden ze thuis duchtig op de k** / kop gehad, na de foto’s van vorige week.
Henk: Dan moet Van Kol, ook maar geen Kolder maken; en Rooijakkers maar niet op een andere ‘Akker’ gaan rooien, bij de kerk in Panningen op woensdag.
Jan: Ik heb je toch uitgelegd hoe dat in elkaar stak. Of eigenlijk, hoe ze daar verstandig een handig metalen frame uit elkaar hebben gehaald, en er mee over de brug zijn gekomen.
Henk: Dat klonk voor mij toch een beetje, als een ‘Excuus-Truus’.
Jan: Nou, juist Truus -bij Van Kol- had de meeste opmerkingen. Over, hoe dat hij op de foto op de ladder stond…
Henk: Dat riep bij mij, en ik denk ook bij Van Kol, weer herinneringen op aan de Piramidebouw bij de KPJ vroeger. Waarvan deze week, een mooie foto op de weblog stond.
Jan: Toch wil ik het Goe maken, met die mèn. Want weet je wat ik deze dinsdag zag? Ze hebben deze dinsdag, samen met Piet, bij de Sint Nicolaas-kerk alles nog eens Grootser over gedaan. En met lokale hulp die Piet had ingeschakeld, ‘Wiéét bééter’ . Dus, geen Schertsen mee. Kijk nu maar eens, op mijn smartphone: