‘Vanuit de zijbeuk’ is de vaste column op de zaterdag, die afwisselend door enkele mensen – betrokken bij onze parochie – wordt ingevuld. Ze geven zo hun eigen kijk op persoonlijke ervaringen en gebeurtenissen in eigen dorp, binnen de kerk of in ‘de grote wereld’. De ene keer ernstig, dan puntig en uitdagend en een volgende keer met een grote knipoog.

Weinigzeggend

“Het was weer, prachtig Weer vandaag voor de tijd van het jaar”, aldus hooggeleerd meteoroloog en klimatoloog Gerrit Hiemstra aan het eind van het Journaal.
Tijdens de reclame, hijgt Erben Wennemars dat hij “door stilzitten, vastloopt”.
In het Sportjournaal, onthult onze Nationale voetbaldoelvrouw, waarom ze van club is veranderd: “Mijn verwachtingen achteraf, zijn niet wat ik er vooraf van gehoopt had”. Kan zo, de politiek in.
Door de beeldcultuur, en het kijken, lijken we het spreken en praten een beetje verleerd. Want wat zegt een campinggast, over de naleving van de herfstige coronamaatregelen? “Iedereen moet gewoon, zijn eigen hachje doppen.”
Na een compleet, en vol klok-uur, van weinigzeggend TV-kijken schakel ik over, om te luisteren naar het gesprek, op de radio. En gelukkig krijg je dit weekend, dat verloren uur op de klok terug.

Roger