ZO. 17 DEC –Op weg naar Kerstmis

Het Kankeronderzoeksfonds Limburg organiseert komende DO. 21 December i.s.m. het bisdom voor de 2e keer de actie: ‘Brandt een lichtje’. In elke van de 13 dekenaten van het bisdom Roermond, wordt 1 speciale Kerk daarvoor aangewezen. In het dekenaat Horst-Helden, is dat de Mariakerk van Tienray. Belangstellenden kunnen via www.brandeenlichtje.nl  aangeven, voor wie zij een lichtje willen opsteken. 21 december is de ‘donkerste en kortste dag’ van het jaar.

Dagelijks krijgen in Nederland 340 mensen de diagnose kanker. Onderzoek  en inzet mbt. deze ingrijpende ziekte blijft van levensbelang. Zoals afgelopen jaar o.a. ook bij de Actie Alpe d’HuZes. Ook bisschop Harrie Smeets is er door getroffen. De actie steunt wetenschappelijk Onderzoek in het Maastricht UMC+ en partnerziekenhuizen.

Kapelaan Roger Maenen.